Grupa I – Kotki

GRUDZIEŃ W GRUPIE I „KOTKI”

  1. Dnia 4.12. obchodzimy Dzień górnika
  2. Dzień marynarza będziemy obchodzić dnia 5.12.
  3. Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców odbędą się dnia 5.12. o godzinie 15.30
  4. Dnia 6.12. odwiedzi nas gość specjalny i przeczyta dzieciom bajkę o tematyce zimowej, będziemy również witać Świętego Mikołaja.
  5. Dnia 12.12. obchodzimy Dzień guzika
  6. Dnia 13.12. w Dzień księgarza dzieci dowiedzą się więcej o pracy w księgarni oraz o różnicach i podobieństwach biblioteki i księgarni.
  7. Dzień herbaty będziemy świętować dnia 15.12.
  8. Dnia 18.12. o godzinie 15.00 w naszej grupie odbędzie się Spotkanie Świąteczne
  9. 20.12. Dzień ryby

 

W grudniu poznamy tradycje Świąt Bożego Narodzenia, wykonamy ozdoby na choinkę oraz wspólnie ozdobimy nasze zielone drzewko.

 

 

 

Ciekawe dni obchodzone w Kotkach w październiku:

 

2.10. Europejski Dzień Ptaków

4.10. Światowy Dzień Zwierząt

6.10. Światowy Dzień Uśmiechu

9.10. Światowy Dzień Poczty i Znaczka pocztowego

10.10. Światowy Dzień Drzewa

13.10. Dzień Edukacji Narodowej

18.10. Dzień Poczty Polskiej, Dzień Listonosza

24.10. Światowy Dzień Origami

25.10. Światowy Dzień Makaronu

31.10. Dzień Dyni i Halloween

Piosenka „Kotek Puszek”

 

Kotek Puszek z czarną łapką

dziś w przedszkolu był z Agatką

a z kieszeni u fartuszka

wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek

na podłogę skoczył Puszek

teraz będziesz Kotku z nami

my już Ciebie nie oddamy.

Wrzesień w grupie I „Kotki”

 

1.Zapoznajemy się z naszą grupą i jej nazwą „Kotki”, kolegami z grupy, utrwalamy imiona dzieci.

2.Zapoznajemy się z kącikami zainteresowań i omawiamy zasady korzystania z nich.

3.Rozwijamy zainteresowania muzyką, śpiewem i tańcem.

4.Rozwijamy umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na dany temat.

5.Zapoznajemy się z Darami Froebla, rozwijamy umiejętności liczenia.

Ciekawe dni we wrześniu 🙂

8.09. Dzień Dobrych Wiadomości, Dzień marzyciela

12.09. Światowy Dzień Jamy Ustnej

15.09. Dzień Kropki oraz Dzień Maszynisty

19.09. Międzynarodowy Dzień mówienia jak Pirat

20.09. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

21.09. Międzynarodowy Dzień Pokoju

22.09. Światowy Dzień Nosorożca i przywitanie Jesieni wraz z Dniem Spadającego Liścia

25.09. Dzień budowlańca

26.09. Światowy Dzień Królika

28.09. Światowy Dzień Morza

29.09. Ogólnopolski Dzień głośnego czytania

WIERSZ „MAM TRZY LATKA”

 

Mam 3 latka, 3 i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem,
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.

PIOSENKA „PRZEDSZKOLACZEK”

 

Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.

wychowawca: Magdalena Chechlińska
nauczyciel zmieniający: Ewa Sokołowska

Godziny pracy w grupie I – Kotki

Nauczyciel poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
lic Magdalena Chechlińska
6.30 – 11.30 11.30 – 16.30 6.30 – 11.30 6.30 – 11.30 6.30 – 11.30
mgr Ewa Sokołowska 11.30 – 16.30 6.30 – 11.30 11.30 – 16.30 11.30 – 16.30 11.30 – 16.30

 

 

 

 

 

 

Metoda Dobrego Startu

http://www.martabogdanowicz.pl/metoda-dobrego-startu

Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa się poprzez rozwijanie funkcji, które biorą udział w uczeniu się czytania i pisania (poznawczych: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i ruchowych) oraz ich współdziałania (integracji percepcyjno-motorycznej). Inne cele to kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała (jego części oraz lewej i prawej strony) i przestrzeni. MDS reprezentuje zatem polisensoryczne, aktywne podejście do pracy z dziećmi. Występują w niej trzy elementy:

  • element motoryczny to ćwiczenia ruchowe, ruchowo-słuchowe, a także ruchowo-słuchowo-wzrokowe czyli ruchy zharmonizowane z rytmem piosenki, wykonywane podczas reprodukowania znaków graficznych;
  • element słuchowy to piosenki, wierszyki, zdania, wyrazy;
  • element wzrokowy to znaki graficzne (łatwe wzory, wzory literopodobne, litery i znaki matematyczne).

Czytaj więcej: Metody pracy w grupie I