Grupa IV – Pszczółki

GRUDZIEŃ

  1. Klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.
  2. Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich – tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
  3. Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  4. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich, tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
  5. Mikołajki na sportowo – spotkanie z dziećmi z innych przedszkoli w Hali Widowiskowo-Sportowej 5.XII.17r.

Piosenka

  1. Za oknami zimno, za oknami mróz,

pod balkonem stoi Mikołaja wóz.

Kiedy przyjdzie tu? Kiedy przyjdzie tu?

Kiedy prezent  mi przyniesie?

 

Ref. Człap, człap, człap, człap.

Idzie już Święty Mikołaj jest tuż, tuż.

La, la, la, la, la, la, La, la, la, la.

Święty Mikołaj coś każdemu da.

  1. Do każdego dziecka chciałby nocą przyjść.

Więc kto umie pisać, niech napisze list.

Niech zapyta go, kiedy przyjdzie tu?

Kiedy prezent  mi przyniesie?

Ref. Człap, człap, człap…itd.

 

PAŹDZIERNIK

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
  • Poznawanie darów jesieni. Rozróżnianie i nazywanie owoców i warzyw rosnących w Polsce.
  • Poznawanie sposobów spożywania owoców w postaci surowej (np. sałatka owocowa) i przetworzonej (np. jabłka duszone, dżem).
  • Poznawanie warzyw – zrobienie sałatki jarzynowej.
  • Zgodne korzystanie ze wspólnych miejsc do zabawy i atrakcyjnych zabawek – spokojne oczekiwanie na swoją kolej.
  • Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki – uważne obchodzenie się z nimi, korzystanie z nich zgodnie z przeznaczeniem, niezabieranie innym dzieciom, odkładanie na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie.
  • Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie jesienią: zmiana koloru liści, ich usychanie i opadanie.
  • Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – ogród botaniczny – wycieczka do Włok.

 

DOBRY DZIEŃ

  1. Kiedy rano słońce świeci, wtedy będzie dobry dzień.

Do przedszkola idą dzieci i wesoło śmieją się.

Ref. A dla nas nie ważna jest pogoda

dla nas piękny jest każdy dzień,

czy słońce świeci, czy deszcz pada,

każdy z nas na twarzy uśmiech ma. / 2x

  1. A gdy rano deszczyk pada, wtedy będzie dobry dzień,

do przedszkola idą dzieci i w kałużach chlapią się.

Ref. A dla nas nie ważna jest pogoda

dla nas piękny jest każdy dzień,

czy słońce świeci, czy deszcz pada,

każdy z nas na twarzy uśmiech ma. / 2x

 

 

 

wychowawca: mgr Bożena Wera
nauczyciel zmieniający: mgr Monika Śleziak

 

Godziny pracy w grupie IV – Pszczółki

Nauczyciel poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
Monika Śleziak
12.00 – 16.30 7.00–11.30 11.00 –16.00 7.00–11.00 11.30 – 16.00
Bożena Wera
7.00 – 11.30 11.30 -16.30 7.00 –10.30  11.00 – 16.00 7.00 – 11.30

Donata Prończuk                                  —————–                             15.30-16.00            14.00-14.30                    ————-       ————-

religia