Zwierzęta domowe

Temat zajęć w gr. dzieci 5 – letnich

ZWIERZĘTA DOMOWE

 

Cele ogólne:

-wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych

– rozbudzenie zainteresowań zwierzętami

– doskonalenie umiejętności motoryki małej

Cele szczegółowe:

Dziecko

– zna zwyczaje zwierząt domowych: kota, psa ,królika ,żółwia, rybę ,papugę

– zna sposoby odżywiania się tych zwierząt

– zna sposoby opieki nad nimi

– uczestniczy w zajęciach ruchowych proponowanych przez nauczyciela

– wykonuje poprawnie zadania dawane przez nauczyciela

Metody:

– słowna ( rozmowa, opowiadanie)

– oglądowa (obserwacji)

– czynna (zadań stawianych do wykonania)

Formy:

– praca z całą grupą

– praca indywidualna

Środki dydaktyczne:

– maskotki zwierząt

– zagadki do rozwiązania

– szablony papug, piórka, kredki

-ilustracje zwierząt

– płyta CD z piosenką  powitalną  „dzień dobry dzieci ”i piosenką pt: „ Kot jest czysty”

– szarfy, krążki

– tablica

Przebieg zajęć:

  1. Piosenka na powitanie:

Dzień dobry, dzieci witamy was

Bawcie się z nami i śpiewajcie tak

La ,la……

Dzień dobry dzieci, witamy was

Bawcie się z nami i klaszczcie tak

…..

Dzień dobry dzieci, witamy was

Bawcie się z nami i skaczcie tak

 

Dzień dobry dzieci, witamy was

Bawcie się z nami i tupcie tak…

 

  1. Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o zwierzętach, które nazywamy domowymi. Przeczytam Wam teraz zagadki o zwierzątkach, a Wy spróbujecie je odgadnąć.

Posłuchajcie zagadek:

Jest to bardzo czuję zwierzę,

W nocy domu pilnie strzeże

Usłyszycie go z daleka

Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)

 

Ma pazurki, mocno drapie

Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)

 

Ma długie uszy, futerko puszyste

Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)

 

W morzu, rzece lub akwarium pływa,

I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)

 

Podobnie jak ślimak ma domek własny

Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)

 

Zakrzywionym dziobem skrzeczy

Niestworzone rzeczy,

Ale łatwo się przekonać,

Że powtarza słowa po nas (papuga)

 

 

  1. Zabawa w odgadywanie za pomocą dotyku –Nauczycielka pokazuje dzieciom maskotki: Kota, psa, papugi, ryby, żółwia – proponuje zabawę ,wybiera chętne dziecko i zawiązuje mu oczy szalikiem, zadaniem dziecka jest wyciągnięcie z worka maskotki i odgadnięcie za pomocą dotyku – co to za zwierzak. Pogadanka nauczyciela z dziećmi , kto ma zwierzątko w domu , co lubi jeść ich zwierzątko i czy lubi się bawić.
  2. Zabawa ruchowa z elementem chodzenia na czworaka.
  • Dzieci pieski – na spacer, dzieci poruszają się między szarfami

Hasło: Pieski do budy- jest sygnałem do zajęcia miejsca w szarfie – budzie

  • Kotki piją mleczko- nauczyciel włącza piosenkę pt: „Kot jest czysty” i dzieci- kotki poruszają się pomiędzy krążkami rozłożonymi na podłodze, jak muzyka przestaje grać dzieci -kotki piją mleczko z miski (krążka).
  1. Nauczyciel przyczepia na tablicy ilustrację zwierząt domowych: kota, psa, ryby, papugi, żółwia, wspólnie z dziećmi dzieli je na sylaby.
  2. Zabawa plastyczna – wyklejenie sylwety papugi kolorowymi piórkami i kolorowanie jej kredkami. Nauczyciel rozdaje dzieciom sylwety papug i tłumaczy gdzie należy przykleić piórka, a gdzie pokolorować.
  3. Zakończenie zajęć. Dzieci siadają z nauczycielką w kółku na dywanie – nauczycielka pyta dzieci , co im się najbardziej podobało na zajęciach. Następnie nauczycielka pyta dzieci jak mówimy na psa, kota, rybę , żółwia, papugę po angielsku.

Podziękowanie za udział w zajęciach.

opracowała mgr Hanna Lica